The timing of Taraweeh Salah

The tarāweeh salāh is to be performed after the Isha salāh. Therefore, if someone joins the congregation for the tarāweeh salāh without having performed the Isha salāh, then this will not be correct and he will have to perform Isha salāh first and then repeat the tarāweeh salāh.

Although there is no qadhā for a missed tarāweeh itself, it will have to be repeated if started and then for some reason it became apparent that the congregational tarāweeh salāh was invalidated.

However, if observed after the time of Fajr has set in, then the previously invalidated tarāweeh salāh should be reobserved individually and not in congregation.

ِAnd Only Allah knows best
Mufti Muzakkir Ali


الدر المختار مع شامي 43/2
ووقتها بعد صلاة العشاء) إلى الفجر (قبل الوتر وبعده) في الأصح و في الشامية قدر لفظ صلاة إشارة إلى أن المراد بالعشاء الصلاة لا وقتها وإلى ما في النهر من أن المراد ما بعد الخروج منها حتى لو بنى التراويح عليها لا يصح، وهو الأصح؛ وكذا بناؤها على سنتها كما في الخلاصة

حاشية الطحطاوي على مراقي الفلاح 413/1
ووقتها” ما “بعد صلاة العشاء” على الصحيح إلى طلوع الفجر”

فتاوى قاضيخان 236/1
وإن تذكر في الليل أنه فسد عليهم شفع من الليلة الماضية فأراد القضاء بنية التراويح يكره لأنه زيادة على بنية التراويح

فتاوی دار العلوم زکریا 2/423
نماز تراويح جب فاسد ہو جاۓ تو دوسرے دن جماعت کے ساتھ قضاء کرنا مکروہ ہے نيز جو قراءت ہوئ اس کا اعتبار نہ ہوگا یعنی ختمِ قرآن میں شامل نہ ہوگ

Advertisements